Cellulit w ciąży i po ciąży

Jesteś w ciąży, a na Twoich pośladkach i udach pojawił się cellulit? Niestety, nie jesteś wyjątkiem.

Cellulit w ciąży pojawia się nawet u 60-80% kobiet.

Również jeśli już wcześniej borykałaś się z pomarańczową skórką, w okresie ciąży cellulitowe zmiany mogą się nasilić.

Dlaczego tak się dzieje? I co ważniejsze – czy można temu jakoś zaradzić nie szkodząc dziecku?

Przeczytajcie – jak walczyć z cellulitem w okresie ciąży i tuż po niej.

Aby pozbyć się cellulitu, zapytajmy o jego przyczyny i o to, dlaczego pojawia się lub pogłębia w okresie ciąży.

Najlepsze sposoby na cellulit w ciąży dieta, kosmetyki i zabiegi na cellulit w ciąży
Najlepsze sposoby na cellulit w ciąży dieta, kosmetyki i zabiegi na cellulit w ciąży

Przyczyny pojawienia się lub/i nasilania się cellulitu w ciąży

Organizm kobiety w czasie ciąży ma tendencję do magazynowania zapasów na później. A więc gromadzi wodę i inne płyny ustrojowe, takie jak np. limfa. W rezultacie pojawia się cellulit wodny.

Równocześnie to czas, gdy w ciele wzrasta poziom estrogenu, hormonu, który prowadzi do zaburzeń w mikrocyrkulacji krwi.

Dalej sprawy toczą się jak w błędnym kole: w wyniku zaburzeń krążenia komórki skóry są słabo dotlenione i nie dostatecznie oczyszczone z toksyn, spada metabolizm lipidów, które zaczynają gromadzić się pod skórą. Lipidy uciskają inne komórki, prowadzą do obrzęków, które jeszcze bardziej zaburzają krążenie krwi.

I wreszcie, okres ciąży, to także czas wzmożonego gromadzenia zapasów z tkanki tłuszczowej…

W wyniku zmian w tkance tłuszczowej i zaburzeń mikrokrążenia powstaje cellulit tłuszczowy.

Jakby tego jeszcze było mało, w ciąży wzrasta apetyt i chęć rozpieszczania siebie różnymi, nie zawsze zdrowymi, przekąskami, a spada ilość i intensywność aktywności fizycznej.

To kolejna cegiełka budująca cellulit w ciąży.

Czy jesteśmy skazane na przegraną?

Cóż, lekko nie będzie, ale należy podjąć rękawicę, by po ciąży, gdy rytm naszego ciała wróci do normy, nie mieć się czego wstydzić.

Doceńmy każdy, nawet najmniejszy krok w drodze do skóry bez cellulitu, bo cellulit pozostawiony sam sobie, nasila się.

Co możesz dla siebie zrobić w czasie ciąży, by zminimalizować intensywność zmian cellulitowych?

Z pomocą przychodzi stara, lecz jakże prawdziwa maksyma – jesteś tym, co jesz.

Wskazówki i zasady diety na cellulit w ciąży

Racjonalne odżywianie jest w ciąży ważne podwójnie. To czas, gdy przybieramy na wadze. Normą jest przyrost ciała o 11 do 13 kg, dlatego tym bardziej ważne, by stawiać nie na iość, lecz jakość jedzenia.

Co powinna zawierać racjonalna dieta kobiety w ciąży?

  • produkty pełnoziarniste: pieczywo, brązowy ryż, otręby, kasze,
  • mięso drobiowe, chuda szynka, wołowina i cielęcina,
  • ryba 2 x w tygodniu,
  • nabiał – codziennie,
  • warzywa i owoce do każdego posiłku.

Równie ważne jest to, czego nie jemy. Jeśli więc nie chcesz mieć cellulitu w ciąży unikaj:

  • słodyczy, czy też szerzej węglowodanów prostych,
  • słodzonych, gazowanych napojów,
  • żywności wysokoprzetworzonej: w puszkach lub słoikach, dań w proszku,
  • produktów z dużą zawartością soli np. słonych przekąsek.

W antycellulitowej profilaktyce równie ważny co dieta, jest ruch.

Na jakie formy aktywności fizycznej zwalczającej cellulit mogą sobie pozwolić kobiety w ciąży.

Aktywność fizyczna w ciąży w profilaktyce cellulitu

Rodzaj, częstotliwość i intensywność ćwiczeń w czasie ciąży należy koniecznie skonsultować z lekarzem prowadzącym. Przyjmuje się jednak, że w ciąży kobietom służy duża porcja ruchu o umiarkowanym nasileniu. Za odpowiednią ilość przyjmuje się co najmniej 15 minut ćwiczeń każdego dnia.

Na jakie formy aktywności fizycznej może sobie pozwolić kobieta w ciąży:

  • spacery,
  • pływanie,
  • gimnastyka dla kobiet w ciąży.
Jak radzić sobie z cellulitem w ciąży i po ciąży
Jak radzić sobie z cellulitem w ciąży i po ciąży

Kosmetyki antycellulitowe w czasie ciąży

W okresie ciąży powinnyśmy wybierać kosmetyki antycellulitowe ze szczególna dbałością. Z dwóch powodów:

  • wiele kosmetyków antycellulitowych zawiera silnie działające składniki: rozgrzewające czy też zmieniające metabolizm tłuszczów i przyspieszające krążenie krwi,
  • w ciąży drażnią intensywne zapachy.

Dlatego najlepsze kosmetyki antycellulitowe często są bezzapachowe.

Dla naszego bezpieczeństwa wybierajmy kosmetyki na cellulit dedykowane dla kobiet w ciąży, ze specjalnym oznaczeniem.

Są rozbieżne opinie na temat stosowania w ciąży kosmetyków z tak popularną, antycellulitową substancją jak kofeina. Jedni lekarze dopuszczają ją, inni uważają, że szkodzi.

Dlatego najbezpieczniej będzie decyzję o stosowaniu kremu, serum czy balsamu z kawą skonsultować z lekarzem prowadzącym.

Masaż na cellulit w ciąży

Z całą pewnością w ciąży możesz korzystać z dobrodziejstw antycelluliitowego masażu. Wykonasz go specjalną, szorstką rękawicą do masażu lub masażerem, np. typu roller na cellulit.

Delikaty masaż połącz z aplikacją kremu na cellulit, a wzmocnisz działanie kosmetyku.
Jak go wykonać?

Kolistymi ruchami masuj skórę w kierunku serca na pośladkach. Na udach możesz uciskać pięścią skórę pokryta cellulitem.

Jeśli zależy ci na szybkim i spektakularnym efekcie skorzystaj z zabiegów na cellulit dla kobiet w ciąży oferowanych przez gabinety kosmetyczne.

Nie wszystkie będą jednak odpowiednie.

Jakich zabiegów i środków antycellulitowych unikać w ciąży?

Dla bezpieczeństwa dziecka w ciąży i okresie karmienia bezwzględnie unikać należy:

  • przyjmowania doustnych suplementów zmniejszających cellulit, bo ich składniki zawierają substancje wpływające na dziecko,
  • zabiegów laseroterapii i innych wykorzystujących różnice termiczne.

Cellulit po ciąży

Po rozwiązaniu, Twoje ciało będzie potrzebowało kilkunastu tygodni na wyrównanie gospodarki hormonalnej. Wraz z powrotem na stare tory, jest szansa, że zmiany cellulitowe zmniejszą się ( w każdym razie walka z cellulitem po ciąży będzie łatwiejsza i efektywniejsza niż w okresie ciąży).

Jeśli już w czasie ciąży, robiłaś wszystko co mogłaś i co było dopuszczone ze względu na dziecko, by cellulit nie nasilił się, możesz być z siebie dumna! Dobra robota!

Po ciąży w walce z cellulitem pamiętaj o:

  • regularnych posiłkach,
  • odpowiednim nawodnieniu – minimum 2 litry wody dziennie,
  • ruchu.

Jesteś na dobrej drodze! Tak trzymać!

Udało Ci się pozbyć cellulitu po ciąży – zostaw dla innych wskazówki w komentarzu.
Co robiłaś w czasie ciąży, by cellulit się nie pojawił?

Pisz śmiało, trzeba się wspierać, kobietki!

Zobacz także nasze inne rankngi i poradniki:

« ||

1 opinia “Cellulit w ciąży i po ciąży”

  1. z cellulitem jak z rozstepami – lepiej zapobiegac niż leczyć, dlatego przez całą ciążę używałam antycellulitowej oliwki. Cellulit najbardziej pojawiał się na pośladkach robiłam tez masaż antycellulitowy podczas kąpieli i peelingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *